Wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy uruchomiono międzynarodowe połączenie kolejowe Baltic Express między Pragą a Gdynią, realizowane przez České dráhy i PKP Intercity.
Pociągi kursują cztery razy dziennie, oferując komfortowe wagony z klimatyzacją, Wi-Fi, gniazdkami i bufetem. Trasa obejmuje kluczowe miasta, takie jak Wrocław, Poznań i Bydgoszcz, oraz popularne miejsca turystyczne.
Podróż z Pragi do Wrocławia zajmuje niespełna cztery godziny, a do Gdyni – około dziewięciu godzin. Połączenie ma wspierać rozwój relacji turystycznych i gospodarczych między Polską a Czechami. Baltic Express jest najszybszym połączeniem kolejowym na tej trasie w historii, eliminując stres związany z podróżą samochodem.
Nowa linia oferuje również udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami i rowerzystów, a na odcinku polskim obsługiwana jest przez dodatkowe wagony PKP Intercity. Przedstawiciele obu krajów wyrażają nadzieję na dużą popularność nowego połączenia.
Jedna odpowiedź
PKP Intercity dogodziło Czechom uruchamiając nowe połączenie z Pragi do Gdyni, ale kosztem austriackich turystów, którzy już od niedzieli 15. grudnia już bezpośrednio nad polskie morze nie dojadą. Właśnie wraz z nowym rozkładem jazdy jedyny bezpośredni pociąg IC/EC Sobieski, który dotychczas kursował z Wiednia do Gdyni jeździ w skróconej relacji tylko do Warszawy. Jak podaje PKP Intercity przyczyną skrócenia trasy są regularne opóźnienia na terenie Czech.