Coraz częściej Polacy skarżą się na jakość usług oferowanych przez linie lotnicze – podaje Komisja Ochrony Praw Pasażerów działająca w polskim Urzędzie Lotnictwa Cywilnego. |
Najczęściej przyczyną skarg w roku 2005 było: odwołanie lotu, jego opóźnienie a także odmowa przyjęcia na pokład. W ubiegłym roku zanotowano ich 231, a do połowy 2006 roku ponad sto więcej. Jak wyjaśnia rzecznik prasowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego, za taki stan rzeczy odpowiedzialny jest wzrost liczby linii lotniczych na polskim rynku, a co za tym idzie jednoczesny wzrost jakości usług oferowanych przez linie, a wraz z większą konkurencyjnością w tej dziedzinie rośnie również świadomość pasażerów o przysługujących im prawach. Linie lotnicze dążą do obniżenia kosztów podróży, jednak nie może się to odbywać kosztem pasażerów. 17 lutego 2005 roku została przyjęte rozporządzenie Unii Europejskiej ustanawiające prawa pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład, odwołania lub długiego opóźnienia lotu.