Konkurs na najlepsze centrum Informacji Turystycznej (it) rozstrzygnięty

Polska Organizacja Turystyczna (POT), instytucja odpowiedzialna za promocję turystyki przyjazdowej do Polski oraz za budowanie wizerunku Polski na arenie międzynarodowej po raz drugi przeprowadziła konkurs na najlepsze polskie centrum Informacji Turystycznej. Druga edycja została rozstrzygnięta 9 października br.

Centra it to pierwsze miejsce kontaktu turysty zagranicznego z Polską. Od jakości kontaktu, czyli kompetencji i postawy pracowników zależy to jak będą nas postrzegać obcokrajowcy. Aby promować dobre praktyki w branży turystycznej, POT przeprowadziła kolejną już edycję konkursu, której celem jest:
• kreowanie konkurencyjności na rynku centrów informacji turystycznej
• wskazanie podmiotów wiodących, mogących stanowić banchmark dla osób zarządzających centrami
• promocja dobrych praktyk ze wskazaniem pożądanych cech jakościowych organizacji i zarządzania centrami.

„Konkurs o laur najlepszego centrum informacji turystycznej w Polsce jest dla nas jednym z najważniejszych narzędzi kreowania dobrych praktyk i podnoszenia jakości obsługi turystów w Polsce. Jako POT nie posiadamy narzędzi i możliwości prawnych pozwalających nam na przeprowadzenie pełnej standaryzacji usług, dlatego też przyjęliśmy zasadę promocji najlepszych. Dobra jakość i ciekawe rozwiązania promują się same. Dodatkowo sprzyjają temu procesowi ambicje zarządzających centrami. Mam też nadzieję, że w przyszłym roku jednym z kryteriów oceny będzie test tajemniczego klienta” – mówi Jacek Szafader, wicedyrektor Departamentu Informacji Turystycznej POT

Kryteriami branymi pod uwagę przy wyborze laureatów były:
• położenie obiektu i jego oznakowanie
• łatwość dostępu i godziny otwarcia (w tym dostęp dla niepełnosprawnych)
• dostępność materiałów promocyjnych i informacyjnych z danego regionu (w tym bezpłatnych)
• przygotowanie kadry (w tym znajomość języków obcych)

W skład komisji konkursowej wchodzili przedstawiciele Forum Informacji Turystycznej  przedstawiciele laureatów z poprzedniego roku oraz przedstawiciele POT. Do konkursu zakwalifikowano wszystkie z 31 nadesłanych zgłoszeń.

I miejsce
• Ośrodek Informacji Turystycznej w Toruniu, Rynek Staromiejski 25, 87-100 Toruń
II miejsce
• Tarnowskie Centrum Informacji, Rynek 7, 33-100 Tarnów
III miejsce
• Miejskie Centrum Informacji Turystycznej, Plac Ratuszowy 4, 43-300 Bielsko-Biała

Wyróżnienia
• Gdańska Informacja Turystyczna PTTK, Długa 45, 80-827 Gdańsk
• Centrum Promocji i Informacji Turystycznej, ul. Warszawska 7, 11-500 Giżycko
• Kościerskie Centrum Informacji, Rynek 21, 83-400 Kościerzyna
• Punkt Informacji Miejskiej, ul. Szpitalna 25, 31-024 Kraków
• Lubelski Ośrodek Informacji Turystycznej, ul. Jezuicka 1/3, 20-113 Lublin
• Mrągowskie Centrum Informacji Turystycznej, ul. Warszawska 26, 11-700 Mrągowo
• Wojewódzkie Centrum Informacji Turystycznej, Stary Rynek 59/60, 61-772 Poznań
• Przemyska Agencja Rozwoju Regionalnego, Rynek 26, 37-700 Przemyśl
• Włocławska Informacja Turystyczna, ul. Warszawska 11/13, 87-800 Włocławek
• Zielonogórskie Centrum Informacji i Promocji Turystyki, ul. Kupiecka 15, 65-426 Zielona Góra

Nagrody:
Wręczenie nagród i dyplomów odbędzie się w trakcie Targów Turystycznych TOUR-SALON w Poznaniu – 26 października 2006 roku w godzinach 1100-1230 . Wartość nagród to odpowiednio dla pierwszego miejsca 7.000 zł, 5.000 zł dla drugiego i 3.000 zł dla trzeciego.

Podziel się tą wiadomością ze znajomymi:

Zobacz także:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *