Eksperci z branży turystycznej zebrali się w Dubaju na Arabian Travel Market (ATM) 2024 Future Stage, aby omówić złożoność transformacji podróżowania i hotelarstwa.
Sesja inauguracyjna zatytułowana „Trendy kształtujące przyszłość hotelarstwa na Bliskim Wschodzie” zgromadziła przedstawicieli takich sieci jak IHG Hotels and Resorts, Marriot International, Four Seasons Hotels and Resorts, Banyan Tree Dubai, Mastercard i Silkhaus. Zróżnicowany panel zapewnił szerokie spojrzenie na wyzwania i możliwości stojące przed dzisiejszą branżą hotelarską.
Haitham Mattar, dyrektor zarządzający na Bliski Wschód, Afrykę i Azję Południowo-Zachodnią w IHG Hotels & Resorts, rozpoczął sesję dotyczącą trendów w hotelarstwie wnikliwą dyskusją na temat dynamicznej transformacji w krajobrazie hotelarstwa.
Zwracając się do licznie zgromadzonej publiczności, Mattar podkreślił znaczenie sposobu, w jaki miejsca docelowe i hotele identyfikują swoje rynki źródłowe.
– Pandemia COVID-19 zmieniła sposób, w jaki turyści wybierają sposób podróżowania. Obecnie dominuje „plaża, słońce i piasek”. Aby branża mogła utrzymać się na rynku w trudnych czasach, sektor prywatny musi odzwierciedlać wizję władz ds. turystyki i współpracować, aby zapewnić atrakcyjne pakiety dla tych rynków – mówił Haitham Mattar.
Nakreślił także, w jaki sposób zmiany pokoleniowe i zachowania związane z podróżowaniem powodują globalne trendy, gdzie coraz bardziej popularne staje się slow travel. Biorąc pod uwagę, że branża hotelarsko-gastronomiczna jest odpowiedzialna za 10% światowej emisji CO2, konsumenci są obecnie skłonni wydać nawet o 31% więcej na firmy, które realizują zrównoważone praktyki.
Na koniec podkreślił, jak innowacje w branży hotelarsko-gastronomicznej wpływają na tempo cyfryzacji.
– Przyszłe wykorzystanie technologii i sztucznej inteligencji będzie dla nas kluczowe, aby uzyskać jasny obraz tego, jak zwiększyć preferencje konsumentów. Teraz należysię skupić na technologii i na doświadczeniach podróżnych – dodał Mattar.
Mówiąc o zmieniających się potrzebach rynku, Sandeep Walia, dyrektor operacyjny na Bliski Wschód w Marriott International, także zwrócił uwagę na slow travel, zrównoważony rozwój, rozwój sztucznej inteligencji jako jedne z kluczowych trendów w podróżowaniu na najbliższe lata, opierając swoje przekonania na raporcie „Marriott Bonvoy Travel Trends Report 2024 and Beyond”.
– Dzisiejsze spostrzeżenia wykraczają poza teorie i oferują bezpośrednie odzwierciedlenie transformacji. ATM chce wspierać innowacje i ducha przedsiębiorczości w branży turystycznej, a sesje takie jak ta wyposażają naszych uczestników w wiedzę i narzędzia niezbędne do wprowadzenia branży w przyszłość – powiedziała Danielle Curtis, dyrektor targów Arabian Travel Market.
Zakończenie targów ATM 2024 odbędzie się w czwartek, 9 maja, w Dubai World Trade Center.