Przyszłość międzynarodowych podróży znalazła się w centrum uwagi podczas Arabian Travel Market (ATM) 2022.
Podczas sesji „Linie lotnicze ewoluujące dla przyszłości”, której gospodarzem był John Strickland, dyrektor JLS Consulting, Adel Abdullah Al Ali, członek zarządu i dyrektor generalny grupy Air Arabia oraz Tony Douglas, dyrektor generalny grupy Etihad Aviation Group podzielili się spostrzeżeniami na temat pandemii COVID-19 i strategii, które przyjmują w najbliższych latach.
Otwierając sesję, Al Ali powiedział: „To były trudne dwa lata, ale wierzę, że jako branża dostosowaliśmy się do sprostania tym wyzwaniom. Okres ten zmusił również branżę lotniczą do zastanowienia się nad tym, co działało, a co nie. W naszym przypadku doprowadziło to do jeszcze większego skupienia się na wydajności.”
„Naszą filozofią było to, że rozmiar nie ma znaczenia dla Air Arabia, rentowność tak.” – podkreślił Al Ali.
Tony Douglas podkreślił z kolei: „Do 2017 roku Etihad Airways był mocno skoncentrowany na przyspieszonym wzroście, co spowodowało, że linia lotnicza stała się przeciążona. Duże niekoniecznie jest piękne.”
„Wyzwanie związane ze zrównoważonym rozwojem dla lotnictwa będzie istniało w przyszłych pokoleniach. Linie lotnicze, rządy, producenci, organy regulacyjne i decydenci polityczni – a także konsumenci – muszą współpracować, aby wywrzeć znaczący wpływ na środowisko.” – podkreślił Douglas.
Na ATM 2022 Etihad prezentuje wnętrza A350, które obejmują zupełnie nowy projekt F&B, zakładający zmniejszenie jednorazowych tworzyw sztucznych o 80 proc.
Obie linie lotnicze z optymizmem patrzą w przyszłość. „Wspaniale jest wracać do normalności, a moje dotychczasowe doświadczenie na ATM 2022 wykazało ogromne stłumione zapotrzebowanie na podróże” – powiedział Douglas. Al Ali dodał: „Podczas, gdy wyższe ceny paliw stanowią oczywiste wyzwanie, spodziewamy się, że popyt na podróże w tym regionie pozostanie silny i mamy nadzieję na przyszłość.”