Ministerstwo Turystyki Bułgarii i największe kurorty zimowe przygotowują się do wdrożenia zmian mających na celu modernizacje i zwiększenie konkurencyjności Bułgarii na rynkach międzynarodowych.
Przygotowania do sezonu zimowego 2023–2024 zostały zakończone, co potwierdziła minister turystyki Zaritsa Dinkova podczas spotkania z przedstawicielami ośrodków narciarskich.
Zachodzące zmiany mają na celu rozwiązanie długotrwałych problemów, które w ciągu ostatniej dekady miały wpływ na pozycję Bułgarii na światowych rynkach turystycznych.
Podczas spotkania uzgodniono, że rozważone zostaną propozycje ulepszenia i modernizacji infrastruktury, a główny nacisk zostanie położony na poprawę dostępu do bułgarskich ośrodków zimowych.
Aby zwiększyć liczbę turystów, w październiku rozpoczęła się kampania reklamowa turystyki zimowej, skierowana nie tylko do rynku krajowego, ale także do kluczowych rynków międzynarodowych.
– Ministerstwo Turystyki wspiera wysiłki wszystkich przedstawicieli branży turystycznej, którzy pracują nad umocnieniem pozycji Bułgarii jako bezpiecznego kierunku – powiedziała minister.
Celem Zaritsy Dinkovej jest wzmocnienie reputacji Bułgarii w zakresie bezpieczeństwa, jakości i gościnności, a także stworzenie odrębnego „znaku towarowego” dla tego kraju. Aby to osiągnąć, w nadchodzącym sezonie zimowym zostaną uruchomione inicjatywy mające na celu pozycjonowanie i promocję marki Bułgaria.
Ponadto Ministerstwo Turystyki będzie wspierać ważne wydarzenia, takie jak Puchar Świata w snowboardzie czy Puchar Świata w narciarstwie alpejskim, zaplanowane na styczeń i luty. Ministerstwo Turystyki postrzega te wydarzenia sportowe jako potężne narzędzia marketingowe, które mogą pobudzić turystykę zimową i zwiększyć rozpoznawalność marki Bułgaria.