
Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA) twierdzi, że nowe propozycje odszkodowań dla pasażerów Departamentu Transportu USA podniosą całkowity koszt podróży lotniczych.
Administracja USA chce wprowadzić obowiązkową rekompensatę finansową dla podróżnych za bieżące wydatki związane z dużymi opóźnieniami i odwołaniami lotów. Nowe przepisy mają wejśc w życie jeszcze w tym roku.
IATA twierdzi, że 10 największych amerykańskich przewoźników już oferuje klientom posiłki lub bony pieniężne podczas dłuższych opóźnień. Dziewięć linii lotniczych oferuje również bezpłatne zakwaterowanie w hotelu w przypadku rezygnacji z noclegu. Obecnie nie jest to jednak obowiązkowe.
„Linie lotnicze ciężko pracują, aby pasażerowie dowieźli pasażerów do miejsc docelowych na czas i dokładają wszelkich starań, aby zminimalizować skutki wszelkich opóźnień” – powiedział Willie Walsh, dyrektor generalny IATA. „Linie mają już zachęty finansowe, aby przewozić pasażerów do miejsca docelowego zgodnie z planem. Zarządzanie opóźnieniami i odwołaniami jest bardzo kosztowne dla linii lotniczych” – dodał Walsh o podkreślił, że dodatkowe koszty będą „musiały zostać zwrócone w cenach biletów”.