8 kwietnia 2024 r. we Wrocławiu po raz 16. przyznano nagrody Ceesar Awards 2024 dla najlepszych linii na europejskim niebie.
„Lotnicze Cezary” przez lata były najważniejszym rankingiem branży lotniczej i obecnie plebiscyt powrócił po covidowej przerwie. W tym roku już po raz drugi w głosowaniu wzięli udział pasażerowie z całego regionu Europy Środkowowschodniej.
Ranking opiera się na opiniach zweryfikowanych pasażerów, którzy odbyli swoją podróż na pokładzie samolotu linii operujących w Europie Centralnej.
W tym roku w głosowaniu wzięło udział ponad 20 tysięcy zweryfikowanych osób, które rzeczywiście odbyły podróż lotniczą i swoje oceny oparli na własnych doświadczeniach. To właśnie ta weryfikacja ocen wpływa na wiarygodność naszego plebiscytu. Te nagrody odpowiadają prawdziwym odczuciom i opiniom podróżnych – powiedział Paweł Cybulak, szef CEESAR Awards i redaktor naczelny serwisu Pasazer.com.
Na podstawie zebranych ocen wyróżniono czterech najlepszych przewoźników w najważniejszych kategoriach.
- Wizz Air (Węgry) – nagroda dla najlepszej linii niskokosztowej
- PLL LOT (Polska) – najlepsza linia długodystansowa
- KLM (Holandia) – najlepsza linia krótkodystansowa
- Enter Air (Polska) – najlepsza linia czarterowa
Przewoźników oceniono również w kategoriach szczegółowych. Oto zwycięzcy:
- Ryanair – najlepsze ceny biletów
- PLL LOT – przewoźnik z najlepszą odprawą i boardingiem.
- Lufthansa – linia oferująca najwyższy komfort i poziom czystości na pokładach swoich samolotów
- Wizz Air – najlepsze załogi pokładowe
- Emirates – najlepsza rozrywka pokładowa
- Turkish Airlines – najlepszy catering
Specjalne nagrody przyznała również kapituła ekspertów złożona ze specjalistów z branży lotniczej, biznesu i przedstawicieli mediów branżowych z krajów naszego regionu. Nagrodę w kategorii najlepsza oferta dla biznesu otrzymały linie Emirates. Za połączenie roku uznano najnowszą międzykontynentalną trasie LOT-u z Wrocławia do Seulu. Nagrodzono również nową strefę wolnocłową Baltony na lotnisku w Radomiu.
Za wydarzenie roku kapituła uznała znaczący, ponad 50 proc. wzrost liczby przewiezionych pasażerów na pokładach samolotów Air Serbia.
Menedżerem roku wybrano nowego prezesa LOT-u – Michała Fijoła, który swoją nagrodę otrzymał m.in. za osiągnięcie największego zysku netto w historii linii.
– Cztery nagrody Ceesar Awards to dla mnie i całego zespołu PLL LOT powód do dumy. Fakt, że te wyróżnienia otrzymaliśmy od pasażerów, czyni je tym cenniejszymi. LOT jest punktualny, LOT jest gościnny – te nagrody potwierdzają, że jest to nie tylko slogan, a rzeczywiste postrzeganie naszej linii wśród tych, którzy goszczą na naszych pokładach. W imieniu własnym oraz zespołu PLL LOT dziękuję wszystkim, którzy oddali głosy w plebiscycie, członkom kapituły oraz organizatorom – powiedział Michał Fijoł, Prezes Zarządu Polskich Linii Lotniczych LOT.
Organizatorem plebiscytu jest portal Pasazer.com wraz z partnerami, a gospodarzem gali był Międzynarodowy Port Lotniczy Wrocław.