Ministerstwo Turystyki i Dzikiej Przyrody Kenii ma nową strategię, której celem jest zapewnienie ożywienia i rozwoju sektora turystycznego przez następne pięć lat.
Przemawiając podczas inauguracji planu, minister turystyki Kenii Najib Balala powiedział, że strategia jest ważną częścią misji jego ministerstwa, której celem jest przyspieszenie transformacji gospodarczej. „Strategia została opracowana z jasną wizją przeniesienia sektora na nowe i wyższe poziomy.” – podkreślił.
„Plan prezentuje markę turystyczną Magical Kenya i podkreśla możliwości, z jakich sektor może skorzystać, aby rosnąc” – powiedział Najib.
Startegia opiera się na czterech głównych filarach: branding, marketing, doświadczenia i możliwości.
Kluczowym elementem nowego planu jest zróznicowanie krajowej turystki i uniezależnienie jej od safari i turystyki plażowej. Ma również na celu dywersyfikację ruchu turystycznego do Kenii z tradycyjnych rynków Europy i Ameryki Północnej na rynki wschodzące, takich jak Indie i Chiny.