W dniach 15-16 maja w Poznaniu odbyła się międzynarodowa konferencja Impact 2024.
Jest to jedno z najważniejszych biznesowo-technologicznych w Europie Środkowej, w której udział wzięło 650 wybitnych, międzynarodowych prelegentów oraz ponad 6000 uczestników z całego świata.
Wśród gości nie zabrakło również znanych postaci takich jak była pierwsza dama USA Michelle Obama, Martyna Wojciechowska, Piotr Kraśko czy Marcin Gortat.
W ramach konferencji odbyły się 23 panele kongresowe z wykorzystaniem 9 interaktywnych scen.
Jednym z poruszanych tematów była turystyka podczas panelu pod tytułem „Polska (turystyka) – więcej niż myślisz”. Hasło to nawiązuje do słynnej kampanii POT promującej Polskę, jako wspaniały kierunek podróży pod kątem nieoczywistych walorów naszego kraju „Poland. More then you expected”.
Dyskusję na Impact Arena na temat Polski, jako destynacji turystycznej oraz wpływu turystyki na rozwój ekonomiczny i społeczny naszego kraju, otworzył Sekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki Piotr Borys, który podkreślił, jak istotną rolę dla polskiego PKB stanowi turystyka.
Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke omówił następnie założenia kampanii „Poland. More then you expected” oraz zaznaczył, że to właśnie Polacy ze swoją gościnnością są najwspanialszym kapitałem naszego kraju.
Paula Fanderowska, wiceprezeska Zarządu Kraków 5020 oraz prezeska Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce, zwróciła uwagę na doskonale przygotowaną w Polsce bazę dla branży spotkań na najwyższym światowym poziomie.
Z kolei Paweł Lewtak, Dyrektor Generalny Hotelu Polonia Palace w Warszawie oraz Wiceprezydent Europejskiego Stowarzyszenia Dyrektorów Generalnych Hoteli, omówił dynamiczny rozwój bazy noclegowej oraz podkreślił, jak wysokie miejsce zajmuje ona w światowych rankingach.
Dużym zainteresowaniem podczas kongresu cieszyło się stoisko przygotowane przez POT, promujące polskie regiony z wykorzystaniem nowoczesnych technologii multimedialnych oraz sztucznej inteligencji, która kreowała specjalne obrazy na podstawie wizerunku gości i kierowała je do poszczególnych atrakcji turystycznych naszego kraju.