Rośnie zapotrzebowanie na podróże w regionie Azji i Pacyfiku w drugiej połowie roku – wynika z danych Amadeus Demand360.
W I kw. 2023 r. w regionie odnotowano wzrost obłożenia hoteli na poziomie 61,7 proc., czyli na poziomie wyższym o 3 proc. w porównaniu z 2019 r. Wszystko dzięki otwarciu się na świat Chin.
W całym regionie Azji i Pacyfiku ożywienie w Chinach jest największe, a obłożenie hoteli w tym kraju w pierwszym kwartale 2023 r. przekroczyło o 5 proc. poziom sprzed pandemii w porównaniu z pierwszym kwartałem 2019 r. Tymczasem Australia i Nowa Zelandia mają najwyższe tempo wzrostu poziomu obłożenia hoteli w regionie Azji i Pacyfiku, wykazując tendencję wzrostową z 64,5 proc. w styczniu do 76,5 proc. w marcu.
Poziom obłożenia hoteli na głównych rynkach Azji i Pacyfiku poprawiał się przez cały I kwartał 2023 r. Tokio także miało dobre wyniki, ponieważ obłożenie hoteli osiągnęło ponad 80 proc.
Hotele w Sydney miały średnio 85 proc. obłożenia od lutego do marca, podczas gdy hotele w Singapurze osiągnęły w tym okresie lepsze o 2-3 proc. wyniki niż w 2019 r. W Seulu obłożenie hoteli od stycznia do marca było o 7 proc. wyższe niż w tym samym okresie w 2019 roku.