W związku z trudną sytuacją części podlaskiej branży turystycznej oraz w odpowiedzi na apel przedsiębiorców skierowany do Premiera i Wojewody Podlaskiego, Ministerstwo Sportu i Turystyki, przy merytorycznym wsparciu Polskiej Organizacji Turystycznej, wdraża projekt dużej kampanii medialnej promującej Podlasie.
W promocji regionu wezmą udział celebryci i media. Celem kampanii jest pokazanie regionu jako bezpiecznego oraz wartego odwiedzenia ze względu na walory materialne, kulturowe, przyrodnicze i kulinarne.
W miniony wtorek (3 lipca 2024 r.) pod Bramą Białowieskiego Parku Narodowego odbyła się zwołana przez MSiT konferencja prasowa. Podczas konferencji Minister Sławomir Nitras, przy wsparciu władz regionu i instytucji wszystkich szczebli podległych POT, zapewnił dziennikarzy, że Podlasie jest bezpieczne. Minister dodał także, że strefa buforowa, która nie obejmuje tutejszych atrakcji, miast ani szlaków turystycznych, służy jeszcze lepszemu zabezpieczeniu terenów przygranicznych.
Ostatnie, skierowane na poczytność, mocno nacechowane sensacją doniesienia mainstreamowych mediów, dotyczące sytuacji na białoruskiej granicy oraz brak koordynacji działań MON i MSiT, spowodowały olbrzymi spadek ruchu turystycznego w regionie.
Sytuację jeszcze bardziej zaostrzyły budzące grozę Alerty RCB wysyłane do cudzoziemcy zbliżający się do strefy buforowej przy białoruskiej granicy (“Warning! BAN on staying in the Polish area near the Belarus border. Unauthorized crossing is forbidden. Soldiers may use weapons. Turn back immediately!”). Komunikat, że żołnierze mogą użyć broni, mający na celu ostrzeżenie migrantów próbujących nielegalnie pokonać granicę, otrzymywali równierz wjeżdżający w strefę zagraniczni turyści, którzy w panice odwoływali rezerwacje.
Wszystkie te działania negatywnie odbiły się na branży turystycznej i spowodowały jeszcze większe straty miejscowych przedsiębiorców.
Czytaj także: Apel przedsiębiorców do Wojewody Podlaskiego
Jedna odpowiedź
Promocja PODLASIA winna byc nie sporadycznie lecz permanentnie …