Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) skutecznie wdraża zasady zrównoważonego rozwoju w turystyce, co pokazuje najnowsze zestawienie Indeksu Celów Zrównoważonego Rozwoju (Indeks SDG), rankingu pozycjonującego wszystkie 193 kraje członkowskie ONZ według ich postępów w realizacji celów klimatycznych. W roku 2023 Niemcy awansowały z szóstego na czwarte miejsce.
Jak wynika z analizy IPK International Deutschland z września 2022 roku potencjalni goście plasują Niemcy na trzecim miejscu wśród 27 państw, porównywanych pod względem ochrony klimatu i zrównoważonego rozwoju. Wykorzystując ten najaktualniejszy pozytywny aspekt postrzegania kraju na tle międzynarodowej konkurencji Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) prezentuje swoją globalną kampanię pod nazwą „Simply FEEL GOOD”, ukierunkowaną na zrównoważony rozwój i prezentującą szereg rozmaitych pomysłów na zrównoważone podróżowanie.
Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT, o starcie kampanii: „W naszej wyróżnianej, prowadzonej już od 2021 roku, kampanii ‘Feel Good’ z powodzeniem wypromowaliśmy na rynkach świata całe mnóstwo profesjonalnych ofert turystycznych opatrzonych certyfikatami zrównoważonego rozwoju. Kampania 2023 pokazuje, jak podczas jednego wyjazdu do Niemiec udaje się wspaniale połączyć zrównoważony rozwój, rozrywkę i przyjemności oraz bogactwo doznań i przeżyć. Pomysły na podróże proponowane w ramach kampanii świadczą o tym, że coraz więcej regionów turystycznych, hoteli, operatorów turystycznych i dostawców usług zwraca się w kierunku zrównoważonego rozwoju. Kierunek strategiczny i realizacja kampanii bardzo konkretnie wpisują się w Cele Zrównoważonego Rozwoju (SDG) ONZ i tworzą fundament, na którym opieramy nasze działania w kształtowaniu zrównoważonej niemieckiej turystyki przyjazdowej”.
Simply FEEL GOOD 2023
Centralnym elementem kampanii DZT jest strona: https://www.germany.travel/en/feel-good/sustainability.html
Ta swoista „baza inspiracyjno-informacyjna” prezentuje blisko 140 pomysłów na zrównoważone podróżowanie, które zostały wybrane w procedurze konkursowej. Cztery segmenty: „Odkrywanie”, „Przyjemności”, „Noclegi” oraz „W trasie” ułatwiają orientację w treściach.
Dodatkowo mapy Niemiec zawierają linki do dalszych ofert zrównoważonego podróżowania na stronach internetowych 16 krajów związkowych oraz do miejsc zakwaterowania, które mogą wykazać się posiadaniem co najmniej jednego z 17 uznanych certyfikatów zrównoważonego rozwoju.
Innym rodzajem inspiracji zastosowanym przez DZT jest film FEEL GOOD. Kampania jest prowadzona z użyciem różnych form promocji, takich jak reklama natywna, reklama w wyszukiwarkach internetowych (Search Engine Advertising, SEA) i reklama w mediach społecznościowych. Ponadto tworzone są, dedykowane konkretnym rynkom, biuletyny i materiały prasowe, a także organizowane działania z zakresu PR oraz wydarzenia.
Kampania Simply FEEL GOOD 2023 jest realizowana na rynkach europejskich szczególnie wyczulonych na zrównoważony rozwój: Austria, Belgia, Szwajcaria, Dania, Hiszpania, Francja, Włochy, Niderlandy, Szwecja, Wielka Brytania i Polska, a także w Stanach Zjednoczonych i Japonii. Kampania jest skierowana do grup docelowych wytypowanych według modelu Meta Millieus SINUS®, który definiuje środowiska odbiorców w oparciu o potrzeby związane z ich życiem i codziennością, w tym wypadku ze zrównoważonym stylem życia.
Deutsche Bahn – kompleksowe zaangażowanie w zrównoważony rozwój
Deutsche Bahn zaangażowało się w realizację kampanii Simply FEEL GOOD jako „Partner Premium”. Przedsiębiorstwo aktywnie dąży do osiągnięcia swoich celów zrównoważonego rozwoju poprzez podejmowanie licznych działań służących ochronie klimatu, przyrody, zasobów, jak również ochronie przed hałasem.
Tekst: Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) / M. Fudała