Celem kampanii, która w kreatywny sposób promuje ideę rezerwacji bezpośrednich, jest zmiana nawyków rezerwacyjnych gości hotelowych i pokazanie, że rezerwacja noclegów bezpośrednio na stronach internetowych hoteli oraz przez kontakt telefoniczny i mailowy, przynosi szereg korzyści zarówno hotelarzom, jak i podróżującym turystom.
Wielu turystów podczas dokonywania rezerwacji noclegów nie ma świadomości korzyści wynikających z rezerwacji bezpośrednich. Głównym powodem takiego stanu rzeczy jest pośpiech i brak weryfikacji ofert hoteli w kilku źródłach, w tym przede wszystkim na stronach www hoteli. Rezerwacje w popularnych portalach pośredniczących czy biurach podróży często jest po prostu mniej opłacalne. Obecnie 37,31% gości w Polsce dokonuje rezerwacji bezpośrednio na stronie hotelu. Rok do roku obserwujemy wzrost tej liczby, co sugeruje, że rośnie także świadomość idei direct bookingu – zaznacza Arkadiusz Czerwiński, Rzecznik prasowy firmy Profitroom, która jest organizatorem akcji.
Promowanie wśród opinii publicznej zalet dokonywania rezerwacji bezpośrednio w hotelach jest IGHP szczególnie bliskie. Od lat wspieramy kampanie zachęcające do bezpośredniego rezerwowania noclegów – zarówno akcje europejskie, organizowane przez HOTREC, jak i krajowe, których autorem jest Profitroom. Temat bezpośrednich rezerwacji poruszamy także na naszych spotkaniach i szkoleniach z hotelarzami. Każdego roku obserwujemy większą świadomość hotelarzy, którzy starają się obniżać udział portali rezerwacyjnych w ogólnej sprzedaży – mówi Ireneusz Węgłowski, Prezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, która jest jednym z partnerów akcji.
Przekaz w kampanii „Tak, jak lubisz. Bezpośrednio” skoncentrowany jest na spełnianiu specjalnych życzeń osób rezerwujących pobyt bezpośrednio na stronach hoteli, co stanowi jedną z zalet direct bookingu.
Wśród nadrzędnych korzyści, o których należy pamiętać to oczywiście fakt, że oferty na stronach hoteli są nie tylko bardziej atrakcyjne cenowo, ale również posiadają rozbudowane i spersonalizowane pakiety usług, niedostępne u pośredników czy różne benefity wynikające z bezpośredniego kontaktu z hotelem. Zależy nam na tym, żeby ludzie zdawali sobie sprawę z szerokiej gamy korzyści, jakie daje im rezerwacja bezpośrednia – dodaje Arkadiusz Czerwiński.
Twarzą kampanii, która potrwa do września, została Ilona Ostrowska – aktorka filmowa i teatralna, znana m.in. z roli Lucy w serialu Ranczo. Partnerami akcji są: Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego oraz Polskie Hotele Niezależne. Zaplanowano również konkurs z voucherami do wybranych hoteli. Wizytówki hoteli można znaleźć na stronie www.rezerwujbezposrednio.pl.
2 Responses
Wolne żarty. Prowizja zamiast do Bookingu poleci do Profit Roomu. Takie to będzie „bezpośrednio”.
Natomiast w praktyce goście hotelowi pozbawieni będą ochrony i wsparcia, jaką dają mechanizmy Bookingu.
Można na monopole narzekać, ale w praktyce hotelarze są bardzo różni i nierzadko nie są skłonni by w terminie zwracać wpłacone zaliczki i oferować bezpłatne anulowanie rezerwacji.
Tak, jak lubię, bo lubię elastyczność i bezpieczeństwo. Przez Booking.
Niezupełnie… Booking, jak pyszne, nie tylko pobiera prowizję, ale jeszcze zaniża ceny. Tu jest zachętą do rezerwacji bezpośredniej.