Z badania przeprowadzonego przez portal TripIt wynika, że w nadchodzącym roku liczba podróży inspirowanych popkulturą podwoi się.
Wyjazdy popkulturowe obejmują np. podróżę na koncert do innego miasta lub kraju lub wyjazdy, aby zobaczyć miejsca, w których kręcono ulubiony film lub serial telewizyjny.
W ankiecie przeprowadzonej na grupie 1000 osób TripIt wykazał, że w 2024 r. dwukrotnie więcej uczestników planuje wyjazdy popkulturowe niż w 2023 r.
Co ciekawe, muzyka okazuje się głównym czynnikiem napędzającym podróże popkulturowe. Na szczycie listy wydarzeń związanych z popkulturą znajdują się koncerty i festiwale muzyczne, które przyciągają 66% ankietowanych osób.
Poza koncertami i festiwalami muzycznymi wyjazdy popkulturowe są w dużej mierze podejmowane w celu wzięcia udziału w wydarzeniach sportowych (43%), odwiedzenia lokacji z filmu, programu telewizyjnego lub książki (28%) lub poznania viralowych lokalizacji z mediów społecznościowych (16%).