Za wolno zwracali pieniądze za opóźniony lot. British Airways ukarane grzywną w wysokości 1,1 mld dol.

British Airways
Fot. Unsplash

BA zostało ukarane grzywną w wysokości 1,1 miliona dolarów za brak „terminowego zwrotu pasażerom kosztów” za odwołane loty podczas pandemii.

Departament Sprawiedliwości USA poinformował, że zarejestrował około 1200 skarg dotyczących British Airways. Linia zalecała kontakt telefoniczny ws. odszkodowań za opóźnione loty, jednak pasażerowie nie mogli dodzwonić się przez kilka miesięcy, a władze BA nie zrobiły nic, aby usprawnić kontakt, pomimo iż wiedziały, że zostaną zalane prośbami o zwrot pieniędzy.

„W tym okresie nie było również możliwości złożenia wniosku o zwrot pieniędzy za pośrednictwem strony internetowej przewoźnika” – poinformował departament sprawiedliwości.

Od marca do listopada 2020 r. BA rzekomo publikowało wprowadzające w błąd informacje, w wyniku których klienci nieświadomie żądali kuponów podróżnych zamiast zwrotu kosztów lotu. Linia lotnicza oznajmiła, że ​​„zawsze działała zgodnie z prawem”.

Grzywna jest dla BA „silnym środkiem odstraszającym od przyszłych podobnych niezgodnych z prawem praktyk”, chociaż linia zapłaci tylko połowę kary – 550 tys. dol. zostanie zaliczone na poczet kary, ponieważ BA zwróciła klientom 40 mld dol.

Podziel się tą wiadomością ze znajomymi:

Zobacz także:

Jedna odpowiedź

  1. Linie lotnicze sprzedające bilety dzialają jak piramida finansowa. Sprzedają bilet z terminem lotu za 3 miesiące, i dzięki temu obracają pieniędzmi pasażera za darmo. Jak brakuje gotowki, to zawsze można rzucić jakieś bilety na promocję, lub otworzyć nowe połączenie lotnicze. Tak czyni np. LOT, i to na ogromną skalę, największą w Europie.
    Nic dziwnego, że BA nie miał z czego oddać, bo pieniądze z biletów dawno już są zjedzone zanim dojdzie do realizacji danego lotu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *