ATM 2024 skupi się na potencjale rynku turystycznego z Indii

Arabian Travel Market

Biorąc pod uwagę prognozę wartości indyjskiego rynku turystyki wyjazdowej, który do końca tej dekady ma osiągnąć wartość 143,5 miliarda dolarów rocznie, indyjski sektor turystyki będzie znajdować się w centrum uwagi podczas najbliższej edycji targów Arabian Travel Market (ATM) 2024.

Według raportu booking.com i McKinsey ponad 30% Hindusów podróżujących za granicę wybiera kierunki na Bliskim Wschodzie. Najpopularniejszym celem w regionie są Zjednoczone Emiraty Arabskie, tuż za nimi plasuje się Arabia Saudyjska. Dubaj w pierwszych 10 miesiącach 2023 r. odwiedziło ok. 1,9 mln osób. Celem Arabii Saudyjskiej do 2030 r. będzie 7,5 mln gości.

Aby zilustrować samą wielkość i potencjał rynku wyjazdów zagranicznych w Indiach, należy wziąć pod uwagę, że przed pandemią w 2019 r. Hindusi odbyli 26,9 mln podróży zagranicznych. Przewiduje się, że do 2030 r. liczba ta może wzrosnąć do 50 milionów.

– Boom w zakresie podróży wyjazdowych z Indii jest napędzany głównie przez rosnącą klasę średnią. Liczba gospodarstw domowych zarabiających ponad 35 tys. dolarów rocznie wzrośnie z dwóch milionów w 2020 r. do 13 milionów w 2030 r., co stanowi sześciokrotny wzrost! Biorąc pod uwagę, że średni wiek w Indiach wynosi zaledwie 28 lat, UNWTO uznaje Indie za jeden z trzech najszybciej rozwijających się rynków na świecie. Do 2030 r. całkowite wydatki Indii na podróże osiągną kwotę 410 miliardów dolarów – zauważa Danielle Curtis, dyrektor Arabian Travel Market.

Według ankiety przeprowadzonej przez Acko Insurance większość indyjskich podróżnych, którzy wzięli udział w badaniu, była skłonna wydać do 7 000 dolarów na podróże międzynarodowe.

Popularność państw Zatoki Perskiej dla turystów z Indii wynika także z ich bliskości. Dubaj, najpopularniejszy cel podróży indyjskich turystów, dzieli zaledwie trzy godziny lotu z Bombaju. Ponadto dobra siatka połączeń i stosunkowo tanie podróże lotnicze z innych indyjskich miast również napędzają popyt, szczególnie na bezpośrednie loty obsługiwane przez tanich przewoźników.

Na ATM 2024 spodziewana jest rekordowa liczba specjalistów z branży, reprezentujących Indie. Delegaci, wystawcy i uczestnicy będą mieli szerokie możliwości nawiązania nowych kontaktów biznesowych, a także możliwość poznania indyjskiego sektora turystycznego. Dedykowany szczyt indyjski, zatytułowany „Uwolnienie prawdziwego potencjału turystyki przyjazdowej z Indii”, który odbędzie się pierwszego dnia targów, pozwoli zbadać dynamikę Indii jako kluczowego rynku źródłowego, a także jej obecne i przyszłe możliwości.

31. edycja targów Arabian Travel Market (ATM) 2024 odbędzie się w Dubai World Trade Center w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, w dniach 6-9 maja 2024 r.

Więcej o targach na stronie https://www.wtm.com/atm/en-gb.html.

Podziel się tą wiadomością ze znajomymi:

Zobacz także:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *