Biorąc pod uwagę prognozę wartości indyjskiego rynku turystyki wyjazdowej, który do końca tej dekady ma osiągnąć wartość 143,5 miliarda dolarów rocznie, indyjski sektor turystyki będzie znajdować się w centrum uwagi podczas najbliższej edycji targów Arabian Travel Market (ATM) 2024.
Według raportu booking.com i McKinsey ponad 30% Hindusów podróżujących za granicę wybiera kierunki na Bliskim Wschodzie. Najpopularniejszym celem w regionie są Zjednoczone Emiraty Arabskie, tuż za nimi plasuje się Arabia Saudyjska. Dubaj w pierwszych 10 miesiącach 2023 r. odwiedziło ok. 1,9 mln osób. Celem Arabii Saudyjskiej do 2030 r. będzie 7,5 mln gości.
Aby zilustrować samą wielkość i potencjał rynku wyjazdów zagranicznych w Indiach, należy wziąć pod uwagę, że przed pandemią w 2019 r. Hindusi odbyli 26,9 mln podróży zagranicznych. Przewiduje się, że do 2030 r. liczba ta może wzrosnąć do 50 milionów.
– Boom w zakresie podróży wyjazdowych z Indii jest napędzany głównie przez rosnącą klasę średnią. Liczba gospodarstw domowych zarabiających ponad 35 tys. dolarów rocznie wzrośnie z dwóch milionów w 2020 r. do 13 milionów w 2030 r., co stanowi sześciokrotny wzrost! Biorąc pod uwagę, że średni wiek w Indiach wynosi zaledwie 28 lat, UNWTO uznaje Indie za jeden z trzech najszybciej rozwijających się rynków na świecie. Do 2030 r. całkowite wydatki Indii na podróże osiągną kwotę 410 miliardów dolarów – zauważa Danielle Curtis, dyrektor Arabian Travel Market.
Według ankiety przeprowadzonej przez Acko Insurance większość indyjskich podróżnych, którzy wzięli udział w badaniu, była skłonna wydać do 7 000 dolarów na podróże międzynarodowe.
Popularność państw Zatoki Perskiej dla turystów z Indii wynika także z ich bliskości. Dubaj, najpopularniejszy cel podróży indyjskich turystów, dzieli zaledwie trzy godziny lotu z Bombaju. Ponadto dobra siatka połączeń i stosunkowo tanie podróże lotnicze z innych indyjskich miast również napędzają popyt, szczególnie na bezpośrednie loty obsługiwane przez tanich przewoźników.
Na ATM 2024 spodziewana jest rekordowa liczba specjalistów z branży, reprezentujących Indie. Delegaci, wystawcy i uczestnicy będą mieli szerokie możliwości nawiązania nowych kontaktów biznesowych, a także możliwość poznania indyjskiego sektora turystycznego. Dedykowany szczyt indyjski, zatytułowany „Uwolnienie prawdziwego potencjału turystyki przyjazdowej z Indii”, który odbędzie się pierwszego dnia targów, pozwoli zbadać dynamikę Indii jako kluczowego rynku źródłowego, a także jej obecne i przyszłe możliwości.
31. edycja targów Arabian Travel Market (ATM) 2024 odbędzie się w Dubai World Trade Center w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, w dniach 6-9 maja 2024 r.
Więcej o targach na stronie https://www.wtm.com/atm/en-gb.html.