Podczas sesji „Jak wpłynąć na pokolenie Z w zaledwie 30 sekund” Marc-Antoine Simon, menedżer ds. podróży i turystyki MENA, podzielił się spostrzeżeniami na temat najnowszych trendów w marketingu kierowanym przez social media, pokazując, jak krótkie a jednocześnie potężne treści mogą znacząco wpłynąć na decyzje dotyczące podróży.
Według badania zleconego przez Exodus Travels w 2023 r. tylko 45% wyjazdów wakacyjnych spełniło oczekiwania turystów. Podróżni przeszukują średnio 38 różnych witryn turystycznych, aby dowiedzieć się, dokąd się udać, jak się tam dostać i gdzie dokonać rezerwacji, a 58% przyznaje, że porzuciło rezerwację, ponieważ proces ten był zbyt stresujący.
– Podróże to jedno z najbardziej poszukiwanych zajęć w życiu młodych ludzi, do tego stopnia, że są w stanie poświęcić niemal wszystko, aby wyjechać na wakacje. Niestety wysokie prawdopodobieństwo, że podróż doprowadzi do niechcianego rozczarowania, powoduje, że przed podróżą ludzie dokładają wszelkich starań, aby zmaksymalizować wrażenia i zneutralizować ryzyko – wyjaśnił Marc-Antoine Simon.
– Podróżni potrzebują platformy, która zapewnia szybkie wyniki dzięki treściom wizualnym oraz mobilnym, aby wyeliminować główne bariery w podróżowaniu, które kiedyś utrudniały dokonanie rezerwacji – dodaje Simon.
Doskonałym przykładem potęgi treści generowanych przez użytkowników jest Albania, kraj często pomijany jako cel turystyczny. Jednak w 2022 r. kierunek ten nagle zyskał popularność dzięki napływowi filmów prezentujących jego walory turystyczne. Wpływ był znaczący – Skyscanner odnotował 44% wzrost liczby wyszukiwań lotów do Albanii z Wielkiej Brytanii, a liczba wyszukiwań z USA również odnotowała znaczny wzrost.
Uczestnicy sesji skupili się na kluczowej roli mediów społecznościowych w wpływaniu na decyzje pokolenia Z dotyczące podróży oraz na tym, jak można wykorzystać te platformy do przekształcenia zainteresowania w wymierne zaangażowanie turystyczne.
W trakcie dyskusji Harris Whitbeck, Minister Rady Turystyki Gwatemali, podkreślił skuteczne strategie Gwatemali mające na celu przyciągnięcie turystów z pokolenia Z, ze szczególnym naciskiem na zrównoważony rozwój i inicjatywy przyjazne dla środowiska, które są zgodne z ich wartościami.
– Pokolenie Z to dla Gwatemali ogromny rynek, charakteryzujący się wysokim poziomem wykształcenia i ciekawością. Ponieważ 78 milionów osób w Ameryce Łacińskiej korzysta z TikTok, marketing za pomocą tego medium staje się zatem sprawą oczywistą – uważa Harris Whitbeck.
Sesja „Jak wpłynąć na pokolenie Z w zaledwie 30 sekund” odbyła się podczas targów Arabian Travel Market, które miał miejsce w Dubaju w dniach 6-9 maja 2024 r.