Korzyści z AI w turystyce

Sztuczna inteligencja
Fot. Pixabay

Na konferencji SOTIC na Kajmanach, Robert Kole z Rock Cheeta przedstawił zastosowanie AI w turystyce ze szczególnym uwzględnieniem hotelarstwa.

Wykorzystanie sztucznej inteligencji może zwiększyć PKB 0 14% do 2030 r. AI ma wiele zastosowań w hotelarstwie i wykorzystanie chatbotów, analizy opinii gości i wspieranie zrównoważonego rozwoju jest już od kilku lat skutecznie w branży wykorzystywane. Przykładem takiego zastosowania jest oparty na AI asystent Expedia, „Romie”, który pomaga w zaplanowaniu podróży.

Budzi to uzasadnione obawy pracowników hotelarstwa, którzy boją się o swoje miejsca pracy i powoduje pogłębienie różnicy w dochodach pomiędzy zamożniejszymi krajami, a biedniejszymi destynacjami, które nie mogą sobie pozwolić na rozwój i zakup wyspecjalizowanych narzędzi wykorzystywanych w sektorze.

Zdarzają się też kosztowne pomyłki, czego przykładem jest Air Canada, która przegrała proces z klientami wprowadzonymi w błąd przez AI.

Podczas konferencji duży nacisk kładziono na odpowiedzialne wykorzystanie sztucznej inteligencji w sposób przynoszący korzyści społeczeństwu i jednocześnie minimalizuje ryzyko i negatywne konsekwencje.

Podziel się tą wiadomością ze znajomymi:

Zobacz także:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *