Nowe połączenia lotnicze są pilnie potrzebne w Afryce, a krajowe urzędy turystyczne powinny wykorzystać każdą okazję, aby umożliwić wzrost gospodarczy swoich krajów. Afryka ma tylko 1,9% światowego ruchu pasażerskiego i towarowego.
Podczas workshopu AviaDev Africa przedstawiciele linii lotniczych podkreślili, że urzędy turystyczne powinny wykorzystać dane rynkowe i relacje branżowe do przekonania sceptycznych przewoźników o długoterminowej opłacalności nowych tras.
– Turystyka to więcej niż tylko podróże wypoczynkowe. Turystyka to kluczowa działalność gospodarcza wymagająca strategicznego myślenia i współpracy międzysektorowej – powiedział Kojo Bentum-Williams, starszy ekspert ds. komunikacji UN Tourism.
Organizacje zajmujące się marketingiem miejsc docelowych powinny oferować wgląd w lokalny rozwój gospodarczy, co może napędzać ruch korporacyjny.
– Lotnictwo nie jest luksusem, to życiodajna siła nowoczesnej gospodarki regionalnej. Poprawiona łączność lotnicza odblokowuje szereg korzyści: upraszcza podróże, otwiera drzwi dla nowych rynków turystycznych i wzmacnia regionalne więzi gospodarcze – uważa Natalia Rosa, lider projektu SADC Business Council Tourism Alliance.
Współpraca regionalna, taka jak zharmonizowane polityki wizowe, wspólna promocja tras i wykorzystanie funduszy na ochronę przyrody, również mogą przyczynić się do finansowania rozwoju siatki połączeń. Jednak Tim Harris z Helm Growth Advisors sugeruje, że priorytetem powinno być utrzymanie i rozszerzenie obecnych usług lotniczych przed rozwojem nowych połączeń.
Workshop AviaDev Africa to platforma do współpracy i rozwiązywania wyzwań stojących przed branżą lotniczną.