Podsumowanie 50. edycji Germany Travel Mart (GTM)

GTM 2024, występ orkiestry z Erzgebirge (Rudawy), © www.facebook.com/ErlebnisheimatErzgebirge

Wydarzenie odbyło się w dniach 21-23 kwietnia w Chemnitz w Saksonii, jako największa platforma poświęcona turystyce przyjazdowej do Niemiec dla branży.

Według Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT) workshop był udaną wizytówką niemieckiej turystyki przyjazdowej. Podczas dwudniowych warsztatów 183 niemieckie firmy z branży hotelarskiej, sektora transportowego, branży rekreacyjnej, usług przyjazdowych i regionalnych organizacji turystycznych oraz 225 nabywców z międzynarodowych biur podróży i internetowych biur podróży negocjowało umowy biznesowe na nadchodzący rok.

Na zakończenie 50. edycji GTM Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT, powiedziała: „W ciągu ostatnich dwóch dni odbyło się 5 254 rozmów biznesowych. Według ankiety przeprowadzonej na miejscu przez DZT, 99% respondentów było w stanie nawiązać w Chemnitz nowe kontakty biznesowe, a 93% oceniło GTM jako dobrą/bardzo dobrą platformę do zawierania transakcji biznesowych. Ta pozytywna informacja zwrotna od uczestników po raz kolejny potwierdza znaczenie osobistych spotkań w celu ciągłego rozwijania udanych relacji biznesowych. Chciałabym podziękować lokalnym partnerom: Tourismus Marketing Gesellschaft Sachsen (TMGS), Chemnitz Economic Development Corporation (CWE) i wszystkim innym zaangażowanym za ich profesjonalną organizację. GTM 2024 ułatwiło nawiązanie wielu nowych kontaktów z międzynarodową branżą turystyczną, zwłaszcza w kontekście Europejskiej Stolicy Kultury Chemnitz 2025″.

Veronika Hiebl, dyrektor zarządzająca Tourismus Marketing Gesellschaft Sachsen mbH (TMGS), potwierdza: „GTM dał nam, jako krajowej organizacji turystycznej, fantastyczną okazję do zainspirowania touroperatorów i przedstawicieli mediów z całego świata do odwiedzenia Saksonii. Zapewniliśmy również ważny impuls dla Europejskiej Stolicy Kultury 2025 w Chemnitz i regionie. Jesteśmy zachwyceni doskonałym przyjęciem i wspaniałymi opiniami, które otrzymaliśmy w wielu odbytych rozmowach”.

Andrea Pier, dyrektor handlowy Europejskiej Stolicy Kultury Chemnitz: „GTM 2024 był ważną platformą i bardzo dobrą okazją do zaprezentowania Chemnitz jako Europejskiej Stolicy Kultury 2025 przedstawicielom międzynarodowej branży turystycznej. Motto Stolicy Kultury „C THE UNSEEN” można było odczuć podczas całego GTM, a wielu gości z całego świata, w ramach wycieczek objazdowych, mogło już teraz zobaczyć to, co jeszcze nieodkryte”.

Chemnitz, Nowy Rynek wieczorem, © CWE, Dirk Hanus

Katja Loße, dyrektor zarządzająca CWE: „GTM był doskonałą okazją do zaprezentowania Chemnitz i regionu międzynarodowym nabywcom usług turystycznych i dziennikarzom. W szczególności wycieczki prasowe i odkrywcze po Chemnitz, Rudawach i nowo utworzonym regionie turystycznym Chemnitz-Zwickau dały uczestnikom możliwość zapoznania się z ofertą turystyczną. Podczas warsztatów mogliśmy również zaprezentować nowo opracowane oferty turystyczne i nawiązać wiele nowych kontaktów. Udany wieczór otwarcia w Kraftverkehr był świetnym początkiem GTM”.

Perspektywy: GTM 360° – wyznaczanie kursu na przyszłość

Od czasu pierwszego GTM w 1972 roku, ponad 15 000 ekspertów z międzynarodowej branży turystycznej i 7 000 dziennikarzy z 56 krajów przyjęło zaproszenie DZT na ten workshop.

Petra Hedorfer komentuje: „GTM jest i pozostanie największą platformą przyjazdową dla turystyki do Niemiec. Musimy teraz obrać właściwy kurs, aby nadal oferować wszystkim partnerom przyszłościową platformę sprzedażową w ramach cyfrowej i zrównoważonej transformacji Destination Germany. Oprócz corocznego wydarzenia w Niemczech, nowy GTM 360° będzie działał jako całodobowe centrum turystyki przyjazdowej przez cały rok. Platforma sprzedażowa połączy branżę turystyczną małych i średnich przedsiębiorstw z międzynarodową branżą turystyczną online i offline za pośrednictwem interaktywnego forum. Wgląd w rynek, warsztaty sprzedażowe, hybrydowe rozmowy sprzedażowe i think tanki będą dostępne dla dostawców usług turystycznych w dowolnym momencie”.

Dzięki tej inicjatywie DZT planuje zaoferować wszystkim MŚP niemieckiej branży turystycznej innowacyjny dostęp do rynku i dodatkowe wsparcie. Nowoczesne podejście do prezentacji miejsc docelowych i nowe opcje integracji dla partnerów biznesowych sprawią, że GTM będzie nadal jednym z najważniejszych wydarzeń sprzedażowych w niemieckiej turystyce dla niemieckiej i międzynarodowej branży turystycznej.

Firmy mogą już teraz wyrazić swoje zainteresowanie przedstawieniem kreatywnej koncepcji dalszego rozwoju GTM Germany Travel Mart™, wysyłając zgłoszenia na: gtm@germany.travel.

www.germany.travel

Tekst: Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) / Majka Fudała

Chemnitz, pomnik Karola Marksa, © TMGS, Wolfgang Gärtner

Podziel się tą wiadomością ze znajomymi:

Zobacz także:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *