Stowarzyszenie Linii Lotniczych Azji i Pacyfiku (AAPA) podało, że ruch pasażerski linii lotniczych z regionu Azji i Pacyfiku wzrósł pięciokrotnie – do 62 milionów – między styczniem a wrześniem, w porównaniu z tym samym okresem w 2021 roku.
Przepustowość wzrosła natomiast o 125 proc. w tym samym okresie, a wskaźnik wypełnienia pasażerów w ruchu międzynarodowym wzrósł o 40 punktów proc. do średnio 70 proc.
Subhas Menon, dyrektor generalny AAPA poinformował, że „odbicie podróży było dość zdumiewające i ma miejsce pomimo pogarszających się warunków ekonomicznych”, dodał jednak, iż ożywienie lotnicze w regionie Azji i Pacyfiku wciąż pozostaje w tyle za innymi regionami świata.
Ruch lotniczy wynosi w regionie około 40 proc. poziomu z 2019 roku, podczas gdy w winnych regionach zbliża się do 90 proc.
Winne jest zamknięcie Chin. Wyłączając Chiny, ruch lotniczy w regionie wynosi blisko 60 proc. poziomu z 2019 r., główne dzięki takim rynkom jak Indie, Azja Południowo-Wschodnia i Australia.