Nowatorskie. Tak jednym słowem określić można internetowe centrum prasowe portalu turystycznego easygo.pl. Nowoczesne narzędzie zawiera wiedzę o firmie i jej klientach.
Zostało przygotowane głównie z myślą o potrzebach mediów. Wiele ważnych i praktycznych informacji znajdą tu jednak także klienci portalu i partnerzy biznesowi spółki.
Aplikacja www.easygo.pl/centrum-prasowe/ zawiera niezbędny pakiet najważniejszych informacji o firmie, jej działalności i sukcesach osiąganych w kolejnych miesiącach. W kolejnych działach przygotowane zostało zestawienie publikacji prasowych na temat portalu oraz biblioteka plików niezbędnych w pracy redakcyjnej i wydawniczej. Znajdują się tu znaki graficzne firmy zapisane w różnych formatach, przykładowe kreacje reklamowe oraz szeroka baza zdjęć grupy kierowniczej.
Nowatorskim rozwiązaniem w aplikacji jest specjalny dział "statystyki". – Takiego rozwiązania nie zaproponował przed nami jeszcze nikt w naszej branży – informuje Andrzej Glapiak, PR Manager portalu. – Przygotowaliśmy bardzo nowoczesne narzędzie, które pozwoli każdemu dziennikarzowi samodzielnie ustalać kryteria poszukiwanych przez niego danych. Wystarczy tylko w odpowiednich oknach wybrać interesujący nas okres i wskazać określony typ wykresu. Następnie wcisnąć przycisk "wyświetl" i system automatycznie połączy się z naszą bazą danych, aby w ciągu ułamka sekundy wygenerować graficzny wykres odpowiadający na zadane pytanie – wyjaśnia Glapiak.
– Informacje, które nasza konkurencja przygotowuje dla dziennikarzy i klientów raz, dwa razy w roku w postaci specjalnych raportów i opracowań, dziś dostępne są u nas niemal od ręki – dodaje Tomasz Domżalski, dyrektor marketingu w easygo.pl – Tworzenie raportów rocznych w branży charakteryzującej się dużą sezonowością, nie daje możliwości gruntownej analizy. Udostępniając bieżące statystyki chcemy pokazać jak turystyka internetowa wygląda naprawdę. I to w całym roku.
Nowe narzędzie portalu easygo.pl pozwala nam poznać zróżnicowane preferencje wyjazdowe naszych rodaków. Dzięki aplikacji możemy sprawdzić w jakim okresie, jakie kierunki wyjazdowe cieszyły się największym zainteresowaniem; w jakich miesiącach najczęściej kupujemy wakacje i jakie miesiące wybieramy na czas odpoczynku; hotele jakiej klasy cieszą się największym zainteresowaniem polskich podróżników; w jaki sposób najczęściej i najchętniej płacimy za wyjazdy wakacyjne kupowane w Internecie; jaka płeć dominuje w rezerwowaniu i kupowaniu ofert tą drogą; ile czasu spędzamy jednorazowo na urlopie i w jaką sumę jesteśmy skłonni wydać na nasze wakacyjne wojaże.
Autorzy systemu zapewniają, że to dopiero początek i sukcesywnie dodawane będą kolejne elementy i wartości do automatycznego generowania podobnych informacji.
Centrum prasowe easygo.pl obejmuje obecnie informacje dotyczące segmentu wycieczkowego. Wkrótce dołączone zostaną do niego wszystkie zagadnienia związane z nowymi projektami spółki – portalem rezerwacji miejsc hotelowych i rezerwacji biletów lotniczych. Tym samym aplikacja stanie się serwisem medialnym całej grupy easygo.pl.