W roku 2005 w wycieczkach po browarze i Tyskim Muzeum Piwowarstwa wzięło udział blisko 40 000 gości.
Około 10% tej liczby stanowią grupy obcojęzyczne: najczęściej z krajów anglo- i francuskojęzycznych, ale wśród zwiedzających są również Niemcy, Włosi i Czesi.
Tyskie Muzeum Piwowarstwa i zwiedzanie browaru zostało uhonorowane dwoma ważnymi nagrodami przyznawanymi przez branżę turystyczną: tytułem Najlepszego Produktu Turystycznego w województwie śląskim (przyznany przez Polską Organizację Turystyczną) oraz Kompasem 2005 (nagrodą Polskiej Izby Turystyki). Muzeum zostało również docenione przez architektów i otrzymało kilka tytułów, m.in. Modernizacji Roku 2005 i Wnętrza Roku 2005.
W Muzeum odbywa się wiele imprez dodatkowych: koncertów, wystaw czasowych, imprez dla firm, ale największym hitem roku 2005 było Nocne Zwiedzanie Browaru z postaciami historycznymi, które w lecie dostępne było dla uczestników specjalnego konkursu. W czerwcu 2006 Noce Zwiedzanie zostanie wznowione.