Alaska Airlines twierdzi, że uziemienie floty samolotów Boeing 737 Max 9 będzie kosztować linie około 150 milionów dolarów. Wpłynie tm również na wzrost przepustowości w 2024 r. – oświadczyła linia lotnicza.
Flota Boeingów Max pozostaje bezczynna od początku stycznia po incydencie, kiedy w trakcie lotu eksplodowała zatyczka w drzwiach. Skłoniło to FAA do nałożenia uziemienia samolotów Boeing 737 Max 9.
United Airlines, drugi główny użytkownik samolotów, oświadczyło, że w związku z trwającym uziemieniem 171 samolotów poniesie duże straty finansowe.
FAA zatwierdziła obecnie proces inspekcji i konserwacji modelu Boeing 737 Max 9 oraz ścieżkę przywrócenia samolotu do eksploatacji.
Alaska Airlines twierdzą, że kilka pierwszych samolotów Max będzie gotowych do ponownego lotu już w piątek. Linie obniżyły jednak wzrost wydajności w pierwszym kwartale ze względu na stopniowy powrót do świadczenia usług. Oczekiwane są również opóźnienia w dostawach nowych samolotów ze względu na bardziej rygorystyczne kontrole bezpieczeństwa i konserwacji nowych samolotów.