W ostatnim okresie, mimo blokowania dostępu do torów przez PKP Intercity, polski rynek kolejowy otwiera się na nowych, prywatnych przewoźników.
Jednym z nich jest SKPL oferujący połączenia głównie na południu Polski i na Podkarpaciu, obsługując je najczęściej spalinowymi zespołami trakcyjnymi. Jest to również podwykonawca PKP Intercity, obsługujący połączenia łączące Kraków z Bieszczadami.
Niedawno do Polski dotarły kupione przez SKPL od kolei niemieckich DB wagony dalekobieżne.
Z uwagi na to, że kursowały w tamtejszych pociągach Intercity i Eurocity są przystosowane do prędkości 200km/h, a ich standard jest porównywalny do wagonów naszego narodowego przewoźnika dalekobieżnego, które kursują w pociągach IC i EIC, a nawet są wygodniejsze od polskich wagonów.
Posiadają one przedziały sześciomiejscowe, wygodne, szerokie fotele oraz gniazdka 230V.