Międzynarodowy Fundusz Walutowy podkreśla, że według prognoz wzrost w regionie Azji i Pacyfiku wzrośnie do 4,6 proc. w porównaniu z 0,8 proc. w Europie i 2,2 proc. w Ameryce Północnej.
Gwałtowny wzrost handlu wewnątrzazjatyckiego, który obecnie stanowi 58 proc. handlu w całym regionie APAC, sygnalizuje potrzebę utworzenia nowej infrastruktury i łańcuchów dostaw, co oznacza, że transport i logistyka staną się centralnym punktem inwestycji wewnątrzazjatyckich.
Zgodnie z danymi Boeing Commercial Market Outlook, wzrost ruchu pasażerskiego w ciągu najbliższych 20 lat o 5,3 proc. rocznie oraz wycofywanie starszych, mniej oszczędnych samolotów spowodują, że region Azji i Pacyfiku będzie potrzebował ponad 17 tys. nowych samolotów pasażerskich i towarowych. Dla sektora lotniczego wygeneruje to koszt niemal 3,2 miliarda dolarów.
W efekcie jednak, jak podaje MFW, wzrost w regionie Azji i Pacyfiku wzrośnie do 4,6 proc. w porównaniu z 0,8 proc. w Europie i 2,2 proc. w Ameryce Północnej..